Remarketing (yeniden pazarlama) ve retargeting (yeniden hedefleme) pazarlamacıların sıklıkla kullandığı yöntemlerdendir. Her iki kavram da temelde, aynı kullanıcıya birden fazla kez yapılan pazarlama çalışması olarak tanımlanabilir. Ancak retargeting kavramı kullanıcıların sadece online olarak hedeflendiği durumlarda kullanılırken, remarketing kavramı yeniden hedeflemeyi de kapsayacak şekilde aynı tüketiciye birden fazla kez yapılan pazarlama faaliyetleri için kullanılır. Bu bağlamda yeniden hedefleme, yeniden pazarlamanın bir alt dalıdır da diyebiliriz. Google Adwords’ün 2010 yılında reklamları yeniden hedeflenecek şekilde geliştirdiği sistemine “remarketing araçları” adını vermesiyle bu iki kavram pazarlamacılar arasında da kafa karışıklığına sebep oldu.
Tüm bunlar bir yana özetle ürün ve hizmetlerini yeniden satmak veya yeniden tanıtmak isteyen markalar hem remarketing hem de retargeting reklamlarını kullanabilirler.
Remarketing – Yeniden Pazarlama
Remarketing yani yeniden pazarlama, bir markanın ürünlerine ilgi duyan veya daha önce ürünlerini kullanmış olan tüketicileri sürekli mala, hizmete veya markaya maruz bırakmak üzerine kuruludur. Remarketing kampanyaları offline pazarlamada, email pazarlamasında, telefonla pazarlamada, arama motoru pazarlamasında ve sosyal medya pazarlamasında kullanılabilir.
Retargeting – Yeniden Hedefleme
Retargeting yani yeniden hedefleme, bir markanın web sitesini ziyaret etmiş kullanıcılara arama motoru pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması ağları gibi görüntülü reklam ağlarında “takip etmek” üzerine kuruludur. Retargeting sayesinde kullanıcılar segmente edilip onların davranışlarına göre kampanyalar kurgulanabilir.
Girişte bahsedilen karışıklıktan dolayı bazı pazarlamacılara göre; sadece daha önce bir markanın ürünleriyle ilgilenmiş ancak mal veya hizmet kapsamında faydalanmamış kişilere yapılan kampanyalar retargeting kampanyalarıdır. Bu görüşe göre retargeting kurguları genel olarak daha önce ilgi duymuş ancak dönüşüm gerçekleştirmemiş kullanıcılara gösterilir.
Dijitalde Hedeflerinizi Tutturun
Doğru dijital medya planlaması ile potansiyel müşterilerinize ulaşın
Neler Yapıyoruz?
Dijital yarışta rakiplerinizden kolayca sıyrılın

SEM - SEARCH ENGINE MARKETING

SMM - SOCIAL MEDIA MARKETING

SEO - SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

DİJİTAL MEDYA PLANLAMA

GROWTH HACKING
